Tuesday, October 20, 2009

Puisi Laraku yang Pertama..

belum pernah aku memainkan prinsipku sendiri.
belum pernah pula aku mencuba-cuba memutarkan perasaanku ini.
aku pernah menganggap apa yang aku rasakan ini adalah sebuah realiti yang sebenarnya aku pun tak mengerti apa yang aku bicarakan.
prinsipku, percaya pada satu cinta yang tak pernah digoyahkan.
panasnya matahari,
dinginnya ais di alaska,
mahupun gempa bumi yang menggongcang jogja.

aku selalu berpegang pada suatu yang selalu aku percayai.
cinta itu satu dan satu itu cinta.
sakit perit aku pendamkan sendiri kejiwaku yang selalu berpegang pada satu ini.
aku hanya akan menanamkan rasa ini pada satu cinta.
namun,
demi tuhan yang menciptakan langit dan isinya.
benarkah apa yang aku rasakan ini.
aku bersujud pada setiap malam yang membentangkan kesejukannya.
kesejukan yang semakin memerosokanku pada sebuah kebimbangan yang besar.

aku bermain dengan perasaan aku sendiri.
aku bermain dengan prinsip abadiku yang ku menyarankan sebagai simbol kebodohan terbesar pada diri aku.
aku bermain dengan hatiku.
benarkah wujudnya aku ini..?

aku baru saja jatuh cinta pada dia yang baru..

No comments: