Sunday, October 11, 2009

I'm back with new book, new chapter and the SAME WRITER

LAME aku meninggal dunia penulisan aku. mungkin dr sini aku dapat menghilangkan rasa tekanan yang aku lalui dlm tempoh masa yg lame. last aku post blog aku pada Ahad, May 18, 2008, masa time tuh aku odw nak belayar ke Pulau Lagenda. Dan sekarang Ahad, October 11, 2009, hampir 1 tahun setengah aku meninggalkan dunia blog ni. Mungkin kali ni, insyaALLAH aku akan bergiat semula dlm dunia ini utk meluahkan ape yg aku rasa dan ape yg aku pendam utk sedikit sebanyak utk mengisi ruang ruang keseorangan dlm hidup aku ini.

First of all aku seorg lelaki yang baru sahaja kecewa di atas tindakan aku sendiri demi memilik masa depan yg cerah dan pada waktu yg same aku menelan pahit-pahit kehidupan dan kenangan-kenangan selama 2 tahun bersama. mungkin aku kena biasakan dgn hidup sebegini. Di atas dunia nih mmg xde sape yg akan lari dari membuat keputusan, jadi aku sebagai seorg ank lelaki di dlm keluarga aku, terpaksa membuat keputusan utk menyakiti hati seseorg. Aku kurang gemar membuat keputusan seperti sebegini, yang akan menyakitkan hati org laen dan hidup aku mula kesunyian. setelah biasa dgn kehidupan sepeti dulu. Dan kini aku perlulah memulakan strategi2 utk mengatur hidup diri aku utk memlalui hidup di hari hadapan. Mungkin butir2 dan kisah2 hidup aku dah tertulis di atas kertasNYA. Mungkin setiap ketentuanNYA kita selalu merungut, tetapi kita tidak sedar bahawa setiap ciptaan2NYA, setiap kejadian2NYA pasti ada manfaat utk diri kita di dunia dan juga akhirat. Jadi kita sebagai manusia yg x pernah lari dari dosa, patut bersyukur kerana kita masih lagi menghembus nafas di atas muka bumi ini. Tapi Kenapa kita hendak mengakhiri hidup kita sendiri? apekah tidak cukup dgn keistimewaan yg di beri olehNYA? atau sengaja bertindak diluar pemikiran kerana benda yg kita hadapi ada di dlm pemikiran. jadi kenapa perlu bertindak di luar pemikiran? itu bukan cara utk menyelesaikan masalah(lagi lagi berhubung soal perasaan), tetapi mudah utk mendekati neraka. knp kita hendak hapuskan diri kita kerana CINTA? kenapa kita kurang paham ape itu erti cinta? dgn alasan utk melupakan semuanya. hmm ok cukup! if ada jodoh ada la.. sekarang aku menyeksa ko dgn keputusan aku dan di hari yg akan datang keadaan yg akan menyeksa aku dgn keputusan aku. Tapi apekan daya org yg meneran aku jauh lg penting. Jadi ko perlulah bersabar, kerana Tuhan tidak akan merugikan org yang bersabar, dan ko akan terus tersenyum bile ko sudah puas bersabar.... dan aku? biar Tuhan dan aku sahaja yang tahu kebenaran diatas segalanya...


Sekarang, keadaan perlahan-lahan menyeksa batin dan perasaan aku..
jadi aku juga patut bersabar, kerana aku percaya Tuhan tidak akan sesekali merugikan hambaNYA yang bersabar :)

..kehidupan aku dikala siang aku terlupa dan dikala malam aku kembali mengenang..

No comments: